søndag 3. januar 2010

Attende i Huset...

...men det er ikke helt det samme uten resten av folka. Foreløpig befinner jeg meg altså alene i et kaldt hus. 10 grader på kjøkkenet er ikke mye å skryte av, men har nå fått pressa det opp i nesten 14...:) Skal nok klare å få varmen i huset til resten dukker opp utover uka. Men enn så lenge holder jeg altså fortet (eller Huset om du vil!) alene, har allerede vært kjempeflink og måka snø fra innkjørselen, sånn at beboere og besøkende (venter syyyykt mye besøk...) lett kan komme seg fram. Har faktisk aldri måka så mye snø i hele mitt liv, både snøskuffe og spade måtte til pers, dessverre sier dette mye mer om hvor lite snø jeg har måkt i løpet av et (snart) 22 år langt liv, enn om hvor  mye (eller lite) snø det var.  Men sånn er det når man er oppvokst med traktor og snøfres. Har også spist de fem siste sjokoladene i adventskalenderen, den fikk ikke bli med hjem til Åfjord i jula; et svært gledelig gjensyn! Et annet gledelig gjensyn var gjensynet med lommeboka mi, den har feira jula alene i huset og jeg har altså overlevd over to uker uten både førerkort og bankkort! Bra jobba, Nina!

Men nå er altså juleferien over, i allefall for min del, noen kan vel nyte ferien i minst ei uke til enda..! Døgn og gjøremål skal igjen styres av klokkeslett, og ikke av "før og etter fjøstid" og den innebygde vekkerklokka mi, som trofast har vekt meg i 12-13-tida hver dag i jula, må nok byttes ut mot ei litt mer trofast klokke som ringer 07.00.

Huset er klar for å ta fatt på et nytt år; nytt år, nye muligheter! Satser på at det neste halvåret i Huset blir like livlig, morsomt og koselig som det første har vært. Trenger bare litt fler folk så blir det nok bra...

piiz´n løøv - nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar