onsdag 16. desember 2009

Jule(kake)mysteriet, del 1 (håper jeg)

Jeg jukset litt på rekkefølgen på kakebakinga, må vel innrømme det nå. Grunnen var at jeg hadde ikke pepperkakeformer til å lage kakemenn, så da ble det sjakkruter først.
Dette er vel drøye 5 dager siden eller noe. Kanskje til og med en uke.

Så jeg bakte, puttet dem i en boks, og la frem noen på benken som en smakebit til de andre.

Jeg hadde regnet med kakene ville bli populære - jeg har blitt godt opplært hjemmefra på julekakefronten. Men jeg hadde ikke ant at de skulle bli så populære, at da jeg åpnet kakeboksen i dag, fant jeg dette:


(det lyder et gisp fra publikum i det de ser bildet)


Hvem har spist alle kakene? Kan skylden deles? Har drengen tatt dem? Eller julenissen?


Jeg vil ikke prøve meg på noen tilnærming til å løse mysteriet, men la spørsmålet sveve fritt og la alle få muligheten til å grunne på det om man vil. Og hvis noen har noen gode forslag eller konspirasjonsteorier å legge frem, selvfølgelig på grunnlag av reelle antakelser og ikke falske indisier, så er det bare å komme med det. Kanskje ender vi opp med en erkjennelse og kan pålegge vedkommende å bake et eller annet til jul..?

 Følg med i det mysteriet blir forsøkt løst!

-T-

2 kommentarer:

  1. Enkelte har jo sotte ganske mye på kjøkkenet og lest t eksamen i d siste, så trøstespising e mitt tips. Nån som føle sæ skyldig? (Vi veit kem dåkker e, og ikkje minst: vi veit kor dåkker bor).

    Æ som ikkje har eksamen, og heller ikkje har vært så altfor mye heime i d siste, kan overhodet ikke klandres. Kolakakan tar æ lett på mæ, men sjakkrutan! Sjokkerende!

    Skummelt å bake for gode kaka veit du Therese...

    SvarSlett
  2. Æ gir sjakkrutan dine æren hvis æ står på eksamen! Motivasjonsjulekaka e viktig når man sitt og læs!

    SvarSlett