lørdag 28. november 2009

Julestemning

Som dere kanskje ser, er (i alle fall noen av) medlemmene i familien Huset veldig klar for jul. Jeg følte at bloggen trengte litt julepynt, og tok meg den frihet å forandre på fargene :) Jeg sitter for øyeblikket hjemme på Melhus og prøver å glemme at jeg egentlig skal lese til eksamen. Jeg vil nemlig mye heller bare nyte denne fantastiske adventstida! Tidligere i dag snødde det (HURRAAAA!!!), og Åshild gikk nettopp rundt og tente alle adventsstakene for å vise at Meiseveien 4 er klar for 1. søndag i advent. Jeg har bare tre ord; KO SEL IG! Hvordan det står til med adventslysene i Nordre Jonsgate 4 vites ikke, for der har jeg ikke vært siden tidlig torsdag. Delvis fordi jeg har vært syk i noen dager, og delvis fordi jeg ikke klarer å lese til eksamen i så lokkende omgivelser.

Så derfor sitter jeg altså på Melhus; for å lese til eksamen som jeg har på onsdag (og lørdag, men den tenker vi vel ikke på før tidligst torsdag kveld?). Forsøket på å lese har utviklet seg til å bli et eksperiment; hvor lite går det an å lese og fortsatt stå? Dersom jeg står på denne eksamen vil svaret være "ytterst lite". Jeg overrasker meg selv stadig med hvor mye fjas det går an å finne på som unnskyldning for ikke å lese. Med min medsammensvorne lillesøster blir det masser av tid til pianospilling (og komponering av ny sang! watch out.), tv-titting, prating, matlaging og lesing av totalt irrelevant stoff (alt blir jo interessant når du ikke MÅ lese det. Har selvfølgelig et lite håp om at det skal forandre seg når jeg faktisk studerer noe NYTTIG.).
I kveld er en god del av jentene i Huset på julekonsert i Salem, og i morgen står en ny konsert for tur! Da skal jeg også være med (HURRA), og vi skal høre Karisma synge i Tempe kirke! Gleder meg, tror det blir utrolig bra (og utrolig fullt). Men nå skal jeg slutte å blogge bare for å utsette eksamenslesing, for det er faktisk bare 82 timer til eksamen starter. Ik!

Besos de Ingveig



Savner seff Huset!

2 kommentarer:

  1. Julestemninga her har man ikke ord for engang! :)
    Det startet i går da Nina var husmor nr 1 og stod for brød- og såpelukt på kjøkkenet. Lite som slår det! Hun har også omplassert og ryddet i div skap (OBSOBS). Cred til Nina. Resten av Huset leste før vi sammen mekket pizza.

    Nå foregår det pepperkakebaking på høyt nivå, og div rydding etter svele-kalas i går. Det første adventslyset er tent, og julemusikken klinger godt i hele huset. Vi venter på deg Ingveig! Og Therese:) Ta gjerne med litt ekstra julepynt, hjemmefra, så har vi noe å fylle skapene med.. ;)

    Lykke til med lesingen, det kan virke som det trengs..

    SvarSlett
  2. Jeg kommer snart! Og har kjøpt en ekstra adventsstake:D

    SvarSlett